Vitamine D online kopen

Vitamine D | Voedingscentrum

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Vitamine D is nodig om calcium uit de voeding in het lichaam op te nemen. Het is daarom belangrijk voor de groei en het behoud van stevige botten en tanden. Daarnaast speelt vitamine D een rol bij een goede werking van de spieren en het immuunsysteem.

colecalciferol - Farmacotherapeutisch Kompas

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/c/colecalciferol

Bij een ernstige nierinsufficiëntie (creatinineklaring < 30 ml/min) wordt vitamine D in de vorm van colecalciferol niet normaal gemetaboliseerd; gebruik een andere vorm van vitamine D. Bij kinderen ≥ 3 maand is volgens het Kinderformularium van het NKFK dosisaanpassing bij een creatinineklaring ≥ 10 ml/min/1,73 m² niet nodig; bij een creatinineklaring < 10 ml/min/1,73 m² kan geen algemeen advies gegeven worden.

Vitamine D-tekort: herken jij de symptomen? - Holland and Barrett

https://www.hollandandbarrett.nl/advies/vitamines/vitamine-d-tekort/

Vitamine D is een vitamine die van belang is voor onder andere je botten, immuunsysteem en spieren. Ongeveer 90% van de vitamine D die wij binnenkrijgen, komt door blootstelling aan zonlicht. Doordat we momenteel meer binnen zitten, kan het in sommige gevallen raadzaam zijn om een vitamine D supplement te nemen.

Vitamine D-tekort: wat zijn de symptomen? | Etos

https://www.etos.nl/advies/vitamines/vitamine-d-tekort/

Om een normale vitamine D-waarde te halen moet je per dag 10 tot 20 microgram (µg) vitamine D3 binnenkrijgen. Wat zijn de symptomen van een vitamine D-tekort? Als je een tekort aan vitamine D hebt, kan je last krijgen van verschillende symptomen zoals vermoeidheid, lusteloosheid, kramp in je spieren en bloedend tandvlees.

Vitamine D Informatie | Alles wat je moet weten over vitamine D - Flinndal

https://www.flinndal.nl/vitamine-d

Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine die je voornamelijk binnenkrijgt uit zonlicht dat op je huid valt. Het verhoogt de opname van calcium in je lichaam en is daardoor van belang voor het behoud van sterke botten en tanden.

Vitamine D bij ouderen | Kennisplein Zorg voor Beter

https://www.zorgvoorbeter.nl/eten-en-drinken/vitamine-d

Vitamine D is cruciaal voor het behoud van sterke botten en spieren. De belangrijkste bron van vitamine D is zonlicht. Ook kan vitamine D met de voeding worden opgenomen. Ongeveer de helft van de (oudere) Nederlanders heeft een te lage vitamine D-spiegel.

Te veel vitamine D: symptomen & oorzaak overdosis vitamine D

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/189754-te-veel-vitamine-d-symptomen-oorzaak-overdosis-vitamine-d.html

Vitamine D vermindert de cardiovasculaire ontsteking en atherosclerose (slagaderverkalking) en kan de mortaliteit verminderen, maar te veel vitamine D is echter schadelijk voor het hart. Uit onderzoek blijkt dat mensen met een normaal vitamine D-gehalte lagere niveaus van c-reactief proteïne ( CRP ) hadden en een hoog niveau van CRP in het bloed is een marker van ontsteking van het hart en de bloedvaten.[2]

Vitamine D - Alles wat je moet weten - Vitakruid.nl

https://www.vitakruid.nl/categorieen/vitamine-d

Vitamine D is officieel geen vitamine, maar een hormoonachtige stof (prohormoon) die we zelf met de hulp van uv-licht van de zon aanmaken. Vitamines kun je niet zelf aanmaken. We moeten ze uit voeding of supplementen binnen krijgen. Hormonen maakt je lichaam wel zelf aan. In Nederland hebben we massaal last van een ontoereikend vitamine D niveau.

Vitamine D supplementen kopen bij Holland & Barrett

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/vitamines-supplementen/vitamines/vitamine-d/

Vitamine D is voor een groot aantal functies in het lichaam van belang. Het ondersteunt de botten en heeft een positieve invloed op het immuunsysteem. Ons lichaam produceert vitamine D met behulp van zonlicht. Daarom is de inname van vitamine D nog belangrijker in de donkerste maanden van het jaar.

Vitamine D | Stichting OrthoKennis

https://www.orthokennis.nl/nutrienten/vitamine%20D

Vitamine D: is van belang voor sterke botten en tanden en verhoogt de opname van calcium (kalk) in botten en tanden; is belangrijk voor sterke en soepele spieren en een goede balans; bevordert een gezond en evenwichtig afweersysteem; verhoogt de weerstand tegen infecties; ondersteunt de stofwisseling van koolhydraten en vetten;

Vitamine D: hoeveel heb je nodig? (+ symptomen tekort) - Zorgwijzer

https://www.zorgwijzer.nl/zorgwijzers/vitamine-d

Vitamine D is eigenlijk geen vitamine, maar een in vet oplosbaar hormoon dat zorgt voor de opname van calcium en fosfaat in het lichaam. Het hormoon is aanwezig in bepaalde soorten voeding en in voedingssupplementen. Het grootste deel van onze vitamine D maakt ons lichaam echter zelf aan.

Vitamine D, de vitamine van de zon! | Kruidvat NL

https://www.kruidvat.nl/gezondheid-vitamine-d

Vitamine D draagt bij aan het behoud van sterke botten en tanden en ondersteunt het immuunsysteem. In de zomer helpt zonlicht je lichaam bij de aanmaak van vitamine D. In de winter zijn de dagen korter en neemt de zonkracht af, dan kun je als aanvulling op de voeding wel wat ondersteuning gebruiken in de vorm van een vitamine D supplement.

Vitamine D-tekort: oorzaken, symptomen en oplossingen

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/177663-vitamine-d-tekort-oorzaken-symptomen-en-oplossingen.html

Vitamine D is eigenlijk een hormoon, maar wordt een vitamine genoemd. Het komt voor in twee vormen: D2 en D3. Het lichaam kan D3 zelf aanmaken, dit gebeurt door middel van direct zonlicht. Vitamine D2 wordt in de darmen opgenomen uit voeding. Dit lukt het beste als er wat vet (olie) aanwezig is, omdat vitamine D een vet-oplosbaar vitamine is.

Heb ik extra vitamine D nodig? | Voedingscentrum

https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/heb-ik-extra-vitamine-d-nodig-.aspx

Vitamine D heb je nodig voor sterke botten en tanden. Zonlicht en goede voeding zijn belangrijk om genoeg vitamine D binnen te krijgen, maar toch kan het zijn dat je extra vitamine D nodig hebt. Heb jij een vitamine D-supplement nodig? Mensen die extra vitamine D moeten gebruiken zijn: kinderen tot 4 jaar, ouderen, zwangere vrouwen en mensen met een getinte huid. Maar ook mensen die onvoldoende zonlicht op hun huid krijgen, omdat ze bijvoorbeeld weinig buitenkomen of een sluier dragen. In de ...

Vitamine D: alles wat je wilt weten over vitamine D | Davitamon

https://www.davitamon.nl/vitamines-en-mineralen/vitamine-d/

Vitamine D is een vet oplosbare vitamine en is onder andere goed voor de weerstand. De belangrijktse bron van vitamine D is zonlicht. Laatst bijgewerkt op 15-04-2021 Vitamine D speelt een belangrijke rol bij verschillende processen in het lichaam. Zo ondersteunt vitamine D het immuunsysteem en draagt het bij aan het behoud van sterke botten.

Vitamine D - Wikipedia

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D

Vitamine D circuleert via de bloedsomloop door het hele lichaam, gebonden aan het zogenoemde "vitamine D-bindend proteïne" (VDBP). Op deze wijze wordt het ook naar de lever getransporteerd. Vooral in de lever, maar ook in een aantal andere lichaamsweefsels, wordt vitamine D3 (en D2) via het enzym vitamin D3-25-hydroxylase omgezet in calcidiol (25-hydroxyvitamine D of kortweg 25-OH D3).

vitamine D | Apotheek.nl

https://www.apotheek.nl/medicijnen/vitamine-d

Vitamine D (colecalciferol) zorgt dat uw lichaam calcium (kalk) en fosfaat uit voedsel opneemt. Calcium en fosfaat zijn nodig voor tanden en botten. Ook zorgt vitamine D dat de spieren goed werken. Ons lichaam krijgt vitamine D binnen door zonnestraling op de huid en met ons voedsel. Bij te weinig vitamine en bij botontkalking (osteoporose).

Ik heb misschien extra vitamine D nodig | Thuisarts.nl

https://www.thuisarts.nl/vitamine-d/ik-heb-misschien-extra-vitamine-d-nodig

Vitamine D maakt u voor het grootste deel zelf met behulp van zonlicht. Een klein deel komt uit uw voeding. Zonlicht. Uw huid maakt vitamine D als u buiten bent en zonlicht (UV-B stralen) op uw huid komt. Ook als het overdag bewolkt is. Tussen 11 en 15 uur zijn de UV-stralen het sterkst. In de zomer komt u meer buiten met een blote huid.

Vitamine D | Thuisarts.nl

https://www.thuisarts.nl/vitamine-d

Vitamine D is belangrijk voor sterke botten, tanden, spieren en uw afweer. Probeer 15 tot 30 minuten per dag buiten te zijn. Uw huid maakt dan vitamine D. Veel mensen hebben extra vitamine D nodig: als u een getinte huid heeft: uw hele leven als u niet elke dag tussen 11 en 15 uur even buiten bent vrouwen die zwanger zijn

Wat je moet weten over vitamine D | Gezondheidsnet - PlusOnline

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines-en-mineralen/wat-je-moet-weten-over-vitamine-d

Vitamine D is belangrijk voor sterke botten en tanden en bevordert de opname van de mineralen calcium en fosfor in het lichaam. Vitamine D speelt ook een rol bij de instandhouding van de weerstand en bij een goede werking van de spieren. De belangrijkste bron van vitamine D is het zonlicht. Vitamine D wordt onder invloed van zonlicht in de huid ...